четвъртък, 4 септември 2008 г.

Какво друго може да се случи? (част 1)

Мисля, да представя новия си проект на части, посредством няколко поста в блога си. Като начало мога да дам обясненията и линковете към стиховете, почвайки от реда на самите стихчета. Естествено ще има и специални бонус-стихчета, както и нова издадена е-книга по проекта. И така...

1. "Дълбае, намира и издига" (откровения.ком) / (авторите.ком) / (хулите.нет)
- Написах това стихотворение, преди доста време, в началото беше просто импресия на впечетленията ми от двама души, които по доста интересен начин съвпадаха. Това е стих за истинския човек, този който не е перфектен, и е прозрачен за другите, с добри или лоши неща. Но все пак е харесван, заради тях, точно защото не ги крие. И идеята на самото стихотворение е, че чувството за симпатия, може да дълбае и да открива неподозирани неща в хората.
<цитат>
И погледа ти пак се устремява към мене,
дълбае, намира и издига нови приятни емоции.
За една малка частица от цялото време,
ти получаваш от мен сякаш цялата възможна обич.

2. "Избирателно" (откровения.ком) / (авторите.ком) / (хулите.нет)
- Да, доста гневно и яростно стихотворение, всъщност. Понякога маските, които носим не са с цел да се прикриваме, а да предпазим околните от това, което сме всъщност. Но аз мразя да предпазвам от себе си. Предпочитам да съм бодлив и да карам хората да страдат, но да съм истински. С това стихотворение, отново показвам, че е имало моменти, в които показвам само част от себе си, не за друго, а защото някой не заслужава да открие цялата страна на нещата. И в крайна сметка, това е предпазило само мен...
<цитат>
Ще ме помислите, може би, за безчестен,
но нямам нужда да заслужа едно уважение.
Защото мразя да постигам нещата лесно,
и няма да редактирам своето поведение.

3. "Автоматично" (откровения.ком) / (авторите.ком) / (хулите.нет)
- Написах началото на това стихотворение много отдавна и не знаех какво да го правя. Винаги съм ползвал метафори за най-различни неща и с тях обрисувам дадена емоция, по-правдопободно като че ли. И тук идеята за машинизирането на личността ме осени. Хората достатъчно приличат на роботи, че да не го използвам. Още повече, че и те настояват някои емоции и чувства да си останат автоматизирани. Но това няма как да стане...
<цитат>
аз ще бъда по-добра вещ за всеки,
който си струва да ме ползва за себе си.
И ако с нещо съм по-добър от човека,
то това определено ще да е вътре в егото.

4. "Дъждът върху лицето" (откровения.ком) / (авторите.ком) / (хулите.нет)
- Реших, че това стихотворение ще е доста емоционално, ако е с чисто любовно послание. Но не можех да изчистя така или иначе емоцията от него. Бях завладян от идеята, какво бих написал за такова заглавие. Може би нещо дълго и лирично? Просто реших да е по-скоро размисли, отколкото история конкретна. И смея да твърдя се получи доста добре. Имаше определен период, пишейки този проект, в който не спирах да творя. По доста неща на ден едва ли не. Това стихотворение беше новото начало.
<цитат>
Не, аз нямам думи да те нарисувам,
тъй прекрасна си, защото идваш от небето.
И може би ми харесва, как общуваме,
защото и двамата ползваме сърцето си...

Няма коментари: